Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
i przedmiotu, obserwując reakcję
ucznia. Mając właśnie na uwadze ten typ weryfikacji, Linji twierdził, że uczeń
musi przewyższyć mistrza. Nie oznacza to, że mistrz jest gorszy od ucznia.
Jeśli mistrz wypowiada się zgodnie ze zdroworozsądkową logiką dualizmu
podmiotu i przedmiotu poznania, uczeń, który dostąpił 'oświecenia', musi
skarcić go za to, odwołując się do 'logiki paradoksu'. W tym sensie mistrz
ponosi klęskę, ale klęska ta jest jego zwycięstwem, ponieważ kolejna osoba
staje się spadkobiercą duchowego przekazu zen. Linji podkreślał, że jeśli
uczeń naprawdę dostąpił 'oświecenia', musi wygrać. "Jeśli uczeń tylko
dorównuje mistrzowi, wartość mistrza jest obniżona o połowę. Tylko wtedy,
gdy uczeń
i przedmiotu, obserwując reakcję <br>ucznia. Mając właśnie na uwadze ten typ weryfikacji, Linji twierdził, że uczeń <br>musi przewyższyć mistrza. Nie oznacza to, że mistrz jest gorszy od ucznia. <br>Jeśli mistrz wypowiada się zgodnie ze zdroworozsądkową logiką dualizmu <br>podmiotu i przedmiotu poznania, uczeń, który dostąpił 'oświecenia', musi <br>skarcić go za to, odwołując się do 'logiki paradoksu'. W tym sensie mistrz <br>ponosi klęskę, ale klęska ta jest jego zwycięstwem, ponieważ kolejna osoba <br>staje się spadkobiercą duchowego przekazu zen. Linji podkreślał, że jeśli <br>uczeń naprawdę dostąpił 'oświecenia', musi wygrać. &lt;q&gt;"Jeśli uczeń tylko <br>dorównuje mistrzowi, wartość mistrza jest obniżona o połowę. Tylko wtedy, <br>gdy uczeń
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego