i przedmiotu, obserwując reakcję <br>ucznia. Mając właśnie na uwadze ten typ weryfikacji, Linji twierdził, że uczeń <br>musi przewyższyć mistrza. Nie oznacza to, że mistrz jest gorszy od ucznia. <br>Jeśli mistrz wypowiada się zgodnie ze zdroworozsądkową logiką dualizmu <br>podmiotu i przedmiotu poznania, uczeń, który dostąpił 'oświecenia', musi <br>skarcić go za to, odwołując się do 'logiki paradoksu'. W tym sensie mistrz <br>ponosi klęskę, ale klęska ta jest jego zwycięstwem, ponieważ kolejna osoba <br>staje się spadkobiercą duchowego przekazu zen. Linji podkreślał, że jeśli <br>uczeń naprawdę dostąpił 'oświecenia', musi wygrać. <q>"Jeśli uczeń tylko <br>dorównuje mistrzowi, wartość mistrza jest obniżona o połowę. Tylko wtedy, <br>gdy uczeń