Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
ciągu przedmiotem zainteresowań chrześcijan. W obecnym stuleciu po doświadczeniach holocaustu, po powstaniu państwa Izrael i po Soborze Watykańskim II zmienia się stosunek chrześcijan do swoich starszych braci w wierze. Postępuje dialog chrześcijańsko-judaistyczny, rozwija się "teologia po Oświęcimiu". W związku z tym - i z dyskusją jaka się wokół tych spraw ogniskuje - chcielibyśmy prosić o odpowiedź na następujące pytania:

1. Czy judaizm jest równoprawną z chrześcijaństwem drogą do zbawienia? 2. Jak należy rozumieć, że chrześcijaństwo jest Nowym Izraelem? 3. Na czym polega misja Izraela po odrzuceniu przez judaizm Chrystusa jako Zbawiciela?


Krzysztof Aleksiuk przewodniczący Bractwa Młodzieży Prawosławnej w Białymstoku

Na wstępie należy
ciągu przedmiotem zainteresowań chrześcijan. W obecnym stuleciu po doświadczeniach holocaustu, po powstaniu państwa Izrael i po Soborze Watykańskim II zmienia się stosunek chrześcijan do swoich starszych braci w wierze. Postępuje dialog chrześcijańsko-judaistyczny, rozwija się "teologia po Oświęcimiu". W związku z tym - i z dyskusją jaka się wokół tych spraw ogniskuje - chcielibyśmy prosić o odpowiedź na następujące pytania:<br><br> 1. Czy judaizm jest równoprawną z chrześcijaństwem drogą do zbawienia? 2. Jak należy rozumieć, że chrześcijaństwo jest Nowym Izraelem? 3. Na czym polega misja Izraela po odrzuceniu przez judaizm Chrystusa jako Zbawiciela?<br><br>&lt;div1&gt;<br>&lt;au&gt; Krzysztof Aleksiuk przewodniczący Bractwa Młodzieży Prawosławnej w Białymstoku&lt;/&gt;<br><br> Na wstępie należy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego