Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
się postacią Beatrix Aleksander Dumas, parokroć epizodycznie ją wymieniał, ale nie stała się bohaterką żadnego jego dramatu - co zdumiewające, gdy wspomni się listę występujących w jego sztukach morderczyń pomniejszych.
W sztukach Custine'a i Berauda pojawiają się refleksje moralne, wątki obyczajowe są złagodzone, a kazirodztwo niedokonane. Porównując teksty francuskich dramatów z ogólnie wtedy znanym i naśladowanym nie tylko przez Francuzów dziełem Shelleya można mniemać, że te różnice wypływają przede wszystkim z odmiennego rozpoznania granic dopuszczalnych w teatrze. Dla konkretnego teatru były pisane, podobnie jak francuska Beatrix Cenci Słowackiego.
Dziewiątego listopada 1832 roku poeta pisał do matki: .
Zauważmy: pisał nie dla byle jakiego
się postacią Beatrix Aleksander Dumas, parokroć epizodycznie ją wymieniał, ale nie stała się bohaterką żadnego jego dramatu - co zdumiewające, gdy wspomni się listę występujących w jego sztukach morderczyń pomniejszych.<br>W sztukach Custine'a i Berauda pojawiają się refleksje moralne, wątki obyczajowe są złagodzone, a kazirodztwo niedokonane. Porównując teksty francuskich dramatów z ogólnie wtedy znanym i naśladowanym nie tylko przez Francuzów dziełem Shelleya można mniemać, że te różnice wypływają przede wszystkim z odmiennego rozpoznania granic dopuszczalnych w teatrze. Dla konkretnego teatru były pisane, podobnie jak francuska Beatrix Cenci Słowackiego.<br>Dziewiątego listopada 1832 roku poeta pisał do matki: &lt;gap&gt;.<br>Zauważmy: pisał nie dla byle jakiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego