Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
innych, a to zakłada konieczność komunikacji słownej. Dlatego właśnie
Budda Śakyamuni pozostawił po sobie tak wiele nauk spisanych w sutrach,
także dlatego Vimalakirti nie poprzestał na milczeniu i często na pytania
odpowiadał niezwykle elokwentnie. Nic więc dziwnego, iż mistrzowie zen
zarówno w Chinach, jak i w Japonii pozostawili po sobie ogromną pisemną
spuściznę. Huineng pisał: "Jeśli stwierdzisz, że nie powinno się odwoływać
do słowa pisanego, konsekwencją tego jest stwierdzenie, że ludzie nie
powinni mówić, ponieważ mowa to także słowa".

Inną przyczyną, dla której mistrz zen nie może poprzestać na milczeniu,
jest fakt, że zgodnie z 'logiką paradoksu' nie może przywiązywać się
innych, a to zakłada konieczność komunikacji słownej. Dlatego właśnie <br>Budda Śakyamuni pozostawił po sobie tak wiele nauk spisanych w sutrach, <br>także dlatego Vimalakirti nie poprzestał na milczeniu i często na pytania <br>odpowiadał niezwykle elokwentnie. Nic więc dziwnego, iż mistrzowie zen <br>zarówno w Chinach, jak i w Japonii pozostawili po sobie ogromną pisemną <br>spuściznę. Huineng pisał: &lt;q&gt;"Jeśli stwierdzisz, że nie powinno się odwoływać <br>do słowa pisanego, konsekwencją tego jest stwierdzenie, że ludzie nie <br>powinni mówić, ponieważ mowa to także słowa".&lt;/&gt; <br>&lt;page nr=145&gt;<br>Inną przyczyną, dla której mistrz zen nie może poprzestać na milczeniu, <br>jest fakt, że zgodnie z 'logiką paradoksu' nie może przywiązywać się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego