Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 400-401
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1981
kolosalne sumy (w skali całego kraju) na tzw. dwujęzyczny program nauczania. Według jego założeń we wszystkich skupiskach, gdzie była znaczna ilość dzieci przybyłych z krajów obcojęzycznych, wymagana była nauka przedmiotów w ich języku ojczystym, zaś nauka angielskiego - jako obcego - do czasu, gdy dzieci zapoznają się dostatecznie z językiem ich nowej ojczyzny (zachowując przy tym język swego pochodzenia). Wyglądało to bardzo szlachetnie, humanitarnie i głupio, bo przecież w samym Nowym Jorku doliczono się 26 języków, które miały być objęte troskliwą opieką, skoro już raz uchwalono, że Ameryka nie jest "tyglem, w którym narodowości mają się stapiać". Wkrótce jednak okazało się, że tak
kolosalne sumy (w skali całego kraju) na tzw. dwujęzyczny program nauczania. Według jego założeń we wszystkich skupiskach, gdzie była znaczna ilość dzieci przybyłych z krajów obcojęzycznych, wymagana była nauka przedmiotów w ich języku ojczystym, zaś nauka angielskiego - jako obcego - do czasu, gdy dzieci zapoznają się <page nr=100> dostatecznie z językiem ich nowej ojczyzny (zachowując przy tym język swego pochodzenia). Wyglądało to bardzo szlachetnie, humanitarnie i głupio, bo przecież w samym Nowym Jorku doliczono się 26 języków, które miały być objęte troskliwą opieką, skoro już raz uchwalono, że Ameryka nie jest "tyglem, w którym narodowości mają się stapiać". Wkrótce jednak okazało się, że tak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego