Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 5(500)
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1989
formami klasycznie wykończonymi, wzrastają natomiast ciągoty i pokusy, aby skoro nasza wiedza jest tak bardzo ograniczona - nie skrywać jej w patetycznych gestach form gładko wypolerowanych; niech raczej naszą niewiedzę oraz kondycję usidlenia wyraża forma podobna pękniętym głazom lub rozprzężona i rozmamłana, jak gniotek zakalcowata, zamulona...".
Forma dzieła otwartego może się okazać atrakcyjna nie tylko dla współczesnego twórcy. Atrakcyjna może być również dla czytelnika, choć wymaga ona niewątpliwie większego trudu niż lektura dzieł tradycyjnych, większej chłonności intelektualnej i artystycznej wrażliwości.
Próbą generalną dzieła otwartego była "Miazga" - począwszy od tytułu i artystycznego konceptu opartego na niespełnieniu, jednej z najbardziej ludzkich cech, aż po
formami klasycznie wykończonymi, wzrastają natomiast ciągoty i pokusy, aby skoro nasza wiedza jest tak bardzo ograniczona - nie skrywać jej w patetycznych gestach form gładko wypolerowanych; niech raczej naszą niewiedzę oraz kondycję usidlenia wyraża forma podobna pękniętym głazom lub rozprzężona i rozmamłana, jak gniotek zakalcowata, zamulona...".<br> Forma dzieła otwartego może się okazać atrakcyjna nie tylko dla współczesnego twórcy. Atrakcyjna może być również dla czytelnika, choć wymaga ona niewątpliwie większego trudu niż lektura dzieł tradycyjnych, większej chłonności intelektualnej i artystycznej wrażliwości.<br> Próbą generalną dzieła otwartego była "Miazga" - począwszy od tytułu i artystycznego konceptu opartego na niespełnieniu, jednej z najbardziej ludzkich cech, aż po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego