Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
opłacalne? Czy osiągnięte lub spodziewane korzyści usprawiedliwiają włożony wysiłek? Nie będę odpowiadał na powyższe pytania. Sądzę, że lepsze od apriorycznych, a skutkiem tego bezpłodnych na ogół dyskusji - jest po prostu uprawianie tej problematyki. Pewne argumenty przemawiające za taką działalnością znaleźć można m.in. w doskonałym artykule Rapoporta, który miałem już okazję cytować.
Ostatnia kwestia, o której chciałem wspomnieć, jest natury praktycznej: jaką rolę ma odgrywać matematyka w wykształceniu socjologa? W świetle tego, co zostało dotychczas powiedziane, odpowiedzi można się z łatwością domyślić. Nie ma mowy o tym, aby jakkolwiek pomyślana edukacja socjologiczna mogła wyposażyć przyszłego badacza we wszystko, co mu się
opłacalne? Czy osiągnięte lub spodziewane korzyści usprawiedliwiają włożony wysiłek? Nie będę odpowiadał na powyższe pytania. Sądzę, że lepsze od apriorycznych, a skutkiem tego bezpłodnych na ogół dyskusji - jest po prostu uprawianie tej problematyki. Pewne argumenty przemawiające za taką działalnością znaleźć można m.in. w doskonałym artykule Rapoporta, który miałem już okazję cytować.<br> Ostatnia kwestia, o której chciałem wspomnieć, jest natury praktycznej: jaką rolę ma odgrywać matematyka w wykształceniu socjologa? W świetle tego, co zostało dotychczas powiedziane, odpowiedzi można się z łatwością domyślić. Nie ma mowy o tym, aby jakkolwiek pomyślana edukacja socjologiczna mogła wyposażyć przyszłego badacza we wszystko, co mu się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego