Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 21.11
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
w chórze. Prywatne szkoły średnie zaczynają przypominać minipaństwa, gdzie władzę sprawują nauczyciele, rodzice i uczniowie. - Wychowujemy ludzi, którzy powinni radzić sobie w systemie demokratycznym. Stworzyliśmy więc małą rzeczpospolitą z własną konstytucją, sądem i sejmem - twierdzi Krystyna Starczewska, dyrektor I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie. Starczewska, znana polonistka i uczestniczka obrad "okrągłego stołu", zasłynęła z niekonwencjonalnych metod prowadzenia lekcji. Podczas przerabiania "Teatrzyku Zielona Gęś" Gałczyńskiego po klasie chodził pomalowany farbą gąsior, a na kółku filozoficznym zamiast rozpraw Engelsa czytano pisma św. Tomasza z Akwinu. Dziś jej szkoła słynie z żelaznych zasad: uczniom okazuje się duże zaufanie, ale gdy go nadużyją, ponoszą wszelkie konsekwencje
w chórze. Prywatne szkoły średnie zaczynają przypominać minipaństwa, gdzie władzę sprawują nauczyciele, rodzice i uczniowie. - Wychowujemy ludzi, którzy powinni radzić sobie w systemie demokratycznym. Stworzyliśmy więc małą rzeczpospolitą z własną konstytucją, sądem i sejmem - twierdzi Krystyna Starczewska, dyrektor I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie. Starczewska, znana polonistka i uczestniczka obrad "okrągłego stołu", zasłynęła z niekonwencjonalnych metod prowadzenia lekcji. Podczas przerabiania "Teatrzyku Zielona Gęś" Gałczyńskiego po klasie chodził pomalowany farbą gąsior, a na kółku filozoficznym zamiast rozpraw Engelsa czytano pisma św. Tomasza z Akwinu. Dziś jej szkoła słynie z żelaznych zasad: uczniom okazuje się duże zaufanie, ale gdy go nadużyją, ponoszą wszelkie konsekwencje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego