Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
TVN, Agora) oskarżyło telewizję publiczną o prowadzenie nieuczciwej wojny cenowej na rynku reklamowym.

Skargi na nieuczciwie prowadzone wojny cenowe często trafiają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ich liczba rośnie przed świętami, kiedy drobni handlowcy skarżą się, że hipermarkety uprawiają wobec nich dumping, sprzedając towary poniżej kosztów. Zwykle chodzi o okresowe promocje, więc nie jest to dumping i nie ma podstaw do interwencji. Zresztą UOKiK może interweniować, jeśli niedozwolonych praktyk dopuszcza się firma mająca pozycję dominującą (40 proc. rynku) lub kiedy narażone są interesy konsumentów. A na wojnach cenowych konsumenci zwykle wygrywają.

Wojna skuteczna

Wojnom cenowym towarzyszą różne strategie. Najczęściej chodzi
TVN, Agora) oskarżyło telewizję publiczną o prowadzenie nieuczciwej wojny cenowej na rynku reklamowym.<br><br>Skargi na nieuczciwie prowadzone wojny cenowe często trafiają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ich liczba rośnie przed świętami, kiedy drobni handlowcy skarżą się, że hipermarkety uprawiają wobec nich dumping, sprzedając towary poniżej kosztów. Zwykle chodzi o okresowe promocje, więc nie jest to dumping i nie ma podstaw do interwencji. Zresztą UOKiK może interweniować, jeśli niedozwolonych praktyk dopuszcza się firma mająca pozycję dominującą (40 proc. rynku) lub kiedy narażone są interesy konsumentów. A na wojnach cenowych konsumenci zwykle wygrywają.<br><br>&lt;tit&gt;Wojna skuteczna&lt;/&gt;<br><br>Wojnom cenowym towarzyszą różne strategie. Najczęściej chodzi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego