Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 35
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
i trzydziestych staraniem Krakowskiego Klubu Automobilowego.
Tu warto wspomnieć, że wyścigi górskie miały przed laty zupełnie inną rangę niż obecnie. Szybka jazda po krętej drodze, pnącej się pod górę, niemal od zarania motoryzacji stanowiła jedną z form rywalizacji kierowców samochodów, motocykli, trójkołowców, a na przełomie XIX i XX wieku także... omnibusów. Wystarczy wspomnieć takie słynne trasy wyścigów górskich, jak Semmering w Austrii, gdzie już w 1900 roku spalinowo-elektryczny pojazd z napędem kół przednich, kierowany osobiście przez jego konstruktora Ferdynanda Porsche, okazał się szybszy od pojazdów z silnikami benzynowymi i tylko minimalnie wolniejszy od motocykli. Słynne też były wyścigi górskie, organizowane
i trzydziestych staraniem Krakowskiego Klubu Automobilowego.<br>Tu warto wspomnieć, że wyścigi górskie miały przed laty zupełnie inną rangę niż obecnie. Szybka jazda po krętej drodze, pnącej się pod górę, niemal od zarania motoryzacji stanowiła jedną z form rywalizacji kierowców samochodów, motocykli, trójkołowców, a na przełomie XIX i XX wieku także... omnibusów. Wystarczy wspomnieć takie słynne trasy wyścigów górskich, jak Semmering w Austrii, gdzie już w 1900 roku spalinowo-elektryczny pojazd z napędem kół przednich, kierowany osobiście przez jego konstruktora Ferdynanda Porsche, okazał się szybszy od pojazdów z silnikami benzynowymi i tylko minimalnie wolniejszy od motocykli. Słynne też były wyścigi górskie, organizowane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego