Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
że dzieło sztuki jest samą
strukturą rudymentarną, ale na gruncie teoriopoznawczym nie możemy
postawić takiej tezy, gdyż struktura rudymentarna jest bezpośrednio
niepoznawalna. Odbiorca ma jedynie do czynienia ze strukturą
zaktualizowaną - każdy odbiorca ze swoją, inną strukturą
zaktualizowaną, nawet tego samego dzieła sztuki. Struktura rudymentarna
jest tutaj czymś pierwotnym w sensie ontologii dzieła - czymś co
pozwala utrzymać jego obiektywny charakter i ontologiczną jedność wobec
wielu późniejszych odbiorców (ich konkretyzacji i interpretacji).
Celem jest jedynie wykazanie, że istnienie takiej struktury tworzy
dopiero warunki możliwości odbioru dzieła sztuki. Podstawowym warunkiem
jest tutaj szczególnego rodzaju budowa strukturalna dzieła sztuki, a
elementy teorii systemów i metodologii
że dzieło sztuki jest samą<br>strukturą rudymentarną, ale na gruncie teoriopoznawczym nie możemy<br>postawić takiej tezy, gdyż struktura rudymentarna jest bezpośrednio<br>niepoznawalna. Odbiorca ma jedynie do czynienia ze strukturą<br>zaktualizowaną - każdy odbiorca ze swoją, inną strukturą<br>zaktualizowaną, nawet tego samego dzieła sztuki. Struktura rudymentarna<br>jest tutaj czymś pierwotnym w sensie ontologii dzieła - czymś co<br>pozwala utrzymać jego obiektywny charakter i ontologiczną jedność wobec<br>wielu późniejszych odbiorców (ich konkretyzacji i interpretacji).<br> Celem jest jedynie wykazanie, że istnienie takiej struktury tworzy<br>dopiero warunki możliwości odbioru dzieła sztuki. Podstawowym warunkiem<br>jest tutaj szczególnego rodzaju budowa strukturalna dzieła sztuki, a<br>elementy teorii systemów i metodologii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego