Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
powrotem na melodię. Pod koniec lat pięćdziesiątych uczucie i nastrój stały się wyróżnikami muzyki Milesa. Jak żadnemu innemu muzykowi w historii jazzu udało mu się osiągnąć prostotę w sposób tak wytworny i wymyślny. Łączyło się to z dążeniem do uwolnienia improwizacji od podstawowej struktury harmonicznej. Davis w swoich solach zaczął opierać się na skalach. Była to ucieczka od dyktatu europejskiej harmoniki w kierunku swobodnej harmonizacji występującej w muzyce afrykańskiej i arabskiej. Tym samym nie tylko poszedł nową drogą, ale nadał tej przemianie wymiar ideowy.
Po raz pierwszy modalną improwizację Miles zastosował na albumie Milestones z 1958 roku. W tym samym roku nastąpiła
powrotem na melodię. Pod koniec lat pięćdziesiątych uczucie i nastrój stały się wyróżnikami muzyki Milesa. Jak żadnemu innemu muzykowi w historii jazzu udało mu się osiągnąć prostotę w sposób tak wytworny i wymyślny. Łączyło się to z dążeniem do uwolnienia improwizacji od podstawowej struktury harmonicznej. Davis w swoich solach zaczął opierać się na skalach. Była to ucieczka od dyktatu europejskiej harmoniki w kierunku swobodnej harmonizacji występującej w muzyce afrykańskiej i arabskiej. Tym samym nie tylko poszedł nową drogą, ale nadał tej przemianie wymiar ideowy.<br>Po raz pierwszy modalną improwizację Miles zastosował na albumie Milestones z 1958 roku. W tym samym roku nastąpiła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego