Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
na to, by byt miał ważność jako
przedmiot".
Heidegger podkreśla, że myślenie, które pyta o prawdę 'bycia', określając
przy tym istotne miejsce z perspektywy człowieka, nie jest ani etyką, ani
ontologią. Dlatego pytanie o ich wzajemny stosunek na tym obszarze jest
pozbawione podstaw. Heidegger twierdzi, że myślenie o 'byciu' nie
opowiada się ani za istnieniem, ani za nieistnieniem Boga, ani za indyferentyzmem - a to wskazuje na paradoksowy sens 'bycia'. Myślenie o 'byciu' nie jest ani teistyczne, ani ateistyczne ze względu na granice, jakie myśleniu
jako myśleniu stawia jego zadanie, czyli prawda 'bycia'.
Z drugiej strony Heidegger podkreśla, że odkrycie prawdy bycia przez
na to, by byt miał ważność jako <br>przedmiot". <br>Heidegger podkreśla, że myślenie, które pyta o prawdę 'bycia', określając <br>przy tym istotne miejsce z perspektywy człowieka, nie jest ani etyką, ani <br>ontologią. Dlatego pytanie o ich wzajemny stosunek na tym obszarze jest <br>pozbawione podstaw. Heidegger twierdzi, że myślenie o 'byciu' nie <br>opowiada się ani za istnieniem, ani za nieistnieniem Boga, ani za indyferentyzmem - a to wskazuje na paradoksowy sens 'bycia'. Myślenie o 'byciu' nie jest ani teistyczne, ani ateistyczne ze względu na granice, jakie myśleniu <br>jako myśleniu stawia jego zadanie, czyli prawda 'bycia'. <br>Z drugiej strony Heidegger podkreśla, że odkrycie prawdy bycia przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego