Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
odpowiedzi. Do dziś osiągnięto tyle, że silnik Wankla niezawodnością dorównał tradycyjnemu silnikowi spalinowemu. Jego zalety - to cicha praca i brak wibracji. Wadą jest stosunkowo duże zużycie paliwa oraz przydatność jedynie do napędu samochodów co najmniej średniolitrażowych.
W warunkach koncernu Toyo Kogyo, który jest nie tylko producentem samochodów, ale i specjalistycznego oprzyrządowania do ich wyrobu, koszt jednostkowy silnika Wankla stał się zapewne sporo niższy od silnika klasycznego. Interesująca jest przy tym wiadomość, że konstruktorom Mazdy udało się pomyślnie skojarzyć silnik rotacyjny z turbosprężarką co w sumie dać powinno zarówno wzrost mocy jak obniżkę zużycia paliwa. Czy jednak można oczekiwać renesansu popularności dzieła
odpowiedzi. Do dziś osiągnięto tyle, że silnik Wankla niezawodnością dorównał tradycyjnemu silnikowi spalinowemu. Jego zalety - to cicha praca i brak wibracji. Wadą jest stosunkowo duże zużycie paliwa oraz przydatność jedynie do napędu samochodów co najmniej średniolitrażowych.<br>W warunkach koncernu Toyo Kogyo, który jest nie tylko producentem samochodów, ale i specjalistycznego oprzyrządowania do ich wyrobu, koszt jednostkowy silnika Wankla stał się zapewne sporo niższy od silnika klasycznego. Interesująca jest przy tym wiadomość, że konstruktorom Mazdy udało się pomyślnie skojarzyć silnik rotacyjny z turbosprężarką co w sumie dać powinno zarówno wzrost mocy jak obniżkę zużycia paliwa. Czy jednak można oczekiwać renesansu popularności dzieła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego