Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
katastrofy został przedstawiony w działaniu katastroficznej maszyny Zeemana. Jest to ujęcie pewnej sytuacji o charakterze paradygmatycznym, do której możemy założyć sytuacje analogiczne, w zupełnie innych kontekstach. Istotne jest oznaczenie tutaj stanów równowagi stabilnej, których system posiada dwa i jednego stanu równowagi niestabilnej. Szczególnie interesujący jest ten punkt, w którym system osiąga maksimum i jest w stanie równowagi niestabilnej. Po jego przejściu system uzyska stan stabilności w minimum, które określone jest przez dwa stany równowagi stabilnej. Zależne to jest od energii, która określona jest przez zmienne a i b (którymi w przypadku maszyny Zeemana są tarcie i sprężystość elastycznej linki). Jeżeli energia
katastrofy został przedstawiony w działaniu katastroficznej maszyny Zeemana. Jest to ujęcie pewnej sytuacji o charakterze paradygmatycznym, do której możemy założyć sytuacje analogiczne, w zupełnie innych kontekstach. Istotne jest oznaczenie tutaj stanów równowagi stabilnej, których system posiada dwa i jednego stanu równowagi niestabilnej. Szczególnie interesujący jest ten punkt, w którym system osiąga maksimum i jest w stanie równowagi niestabilnej. Po jego przejściu system uzyska stan stabilności w minimum, które określone jest przez dwa stany równowagi stabilnej. Zależne to jest od energii, która określona jest przez zmienne a i b (którymi w przypadku maszyny Zeemana są tarcie i sprężystość elastycznej linki). Jeżeli energia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego