Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
od nas zatrzymania pojazdu - już wcześniej wytracajmy prędkość jadąc rozpędem, wykorzystujmy hamujące działanie silnika, redukujmy biegi. Pozwólmy na przykład, aby samochód toczył się rozpędem w strunę skrzyżowania, na którym i tak musimy się zatrzymać.
Skuteczność hamowania silnikiem zależy od różnicy jego obrotów na biegu jałowym a tą liczbą obrotów, którą osiąga dzięki "popychaniu" go przez koła. Jak wiemy ta liczba obrotów przy "popychaniu" silnika może być różna przy tej samej prędkości samochodu - zależy bowiem od przełożenia. Im wyższy bieg - tym obroty będą mniejsze. Dlatego silnik najskuteczniej hamuje na niskim biegu (drugim, pierwszym).
Jeżeli jednak przy tego rodzaju hamowaniu włączymy przy dużej
od nas zatrzymania pojazdu - już wcześniej wytracajmy prędkość jadąc rozpędem, wykorzystujmy hamujące działanie silnika, redukujmy biegi. Pozwólmy na przykład, aby samochód toczył się rozpędem w strunę skrzyżowania, na którym i tak musimy się zatrzymać.<br>Skuteczność hamowania silnikiem zależy od różnicy jego obrotów na biegu jałowym a tą liczbą obrotów, którą osiąga dzięki "popychaniu" go przez koła. Jak wiemy ta liczba obrotów przy "popychaniu" silnika może być różna przy tej samej prędkości samochodu - zależy bowiem od przełożenia. Im wyższy bieg - tym obroty będą mniejsze. Dlatego silnik najskuteczniej hamuje na niskim biegu (drugim, pierwszym). <br>Jeżeli jednak przy tego rodzaju hamowaniu włączymy przy dużej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego