Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
każdy może wyobrażać je sobie inaczej, nie narzuca ich wola reżysera.
Gdy czyta się dramaty niepolskich romantyków, ponura "osobowość" zamku nie uderza aż tak mocno. W zamku mogą dziać się rzeczy straszne, ale w teatrze jest tylko miejscem akcji - gdy w polskich dramatach zamek, zindywidualizowany i groźny, dzięki potędze dziwnej "osobowości" stanowi aż osobliwą konkurencję dla postaci scenicznych. Nastrój zamku, często eksponowany w romantycznym teatrze, mocniej jeszcze wkracza do teatru wyobraźni czytelnika. W dramatach Słowackiego, w młodzieńczych dramatach Norwida. Gdy się czyta - z równą łatwością, jak wnętrze komnaty, pojawia się w wyobraźni cały zamek; w teatrze z reguły widać tylko wnętrze
każdy może wyobrażać je sobie inaczej, nie narzuca ich wola reżysera.<br>Gdy czyta się dramaty niepolskich romantyków, ponura "osobowość" zamku nie uderza aż tak mocno. W zamku mogą dziać się rzeczy straszne, ale w teatrze jest tylko miejscem akcji - gdy w polskich dramatach zamek, zindywidualizowany i groźny, dzięki potędze dziwnej "osobowości" stanowi aż osobliwą konkurencję dla postaci scenicznych. Nastrój zamku, często eksponowany w romantycznym teatrze, mocniej jeszcze wkracza do teatru wyobraźni czytelnika. W dramatach Słowackiego, w młodzieńczych dramatach Norwida. Gdy się czyta - z równą łatwością, jak wnętrze komnaty, pojawia się w wyobraźni cały zamek; w teatrze z reguły widać tylko wnętrze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego