Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
konstrukcji i rodzaju stosowanych mechanizmów, przeszły mniejsze przeobrażenia, niż by to wynikało z ogólnego rozwoju techniki [36]. Dopiero w ostatnim dwudziestopięcioleciu obserwuje się zasadnicze zmiany, które powstały w wyniku zastosowania hydraulicznego przeniesienia napędu (rys. 1.2).
Współczesne koparki składają się trzech głównych zespołów konstrukcyjnych, do których należą: podwozie, nadwozie i osprzęt.
Podwozie stanowi podstawę koparki. Jest ono wyposażane w różnego rodzaju układy jezdne służące do przemieszczania koparki.
W nadwoziu znajdują się główne mechanizmy napędowe oraz układy sterowania i silnik spalinowy wraz z odpowiednimi instalacjami towarzyszącymi. W nadwoziu koparki znajduje się także kabina operatora. Podwozie wraz nadwoziem stanowią maszynę podstawową koparki. Zespoły
konstrukcji i rodzaju stosowanych mechanizmów, przeszły mniejsze przeobrażenia, niż by to wynikało z ogólnego rozwoju techniki [36]. Dopiero w ostatnim dwudziestopięcioleciu obserwuje się zasadnicze zmiany, które powstały w wyniku zastosowania hydraulicznego przeniesienia napędu (rys. 1.2).<br>Współczesne koparki składają się trzech głównych zespołów konstrukcyjnych, do których należą: podwozie, nadwozie i osprzęt.<br>Podwozie stanowi podstawę koparki. Jest ono wyposażane w różnego rodzaju układy jezdne służące do przemieszczania koparki.<br>W nadwoziu znajdują się główne mechanizmy napędowe oraz układy sterowania i silnik spalinowy wraz z odpowiednimi instalacjami towarzyszącymi. W nadwoziu koparki znajduje się także kabina operatora. Podwozie wraz nadwoziem stanowią maszynę podstawową koparki. Zespoły
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego