Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
z odbieraną i interpretowaną wiadomością ulegają wyhamowaniu.
Wraz ze wzrostem zaangażowania odbiorcy, sposób przetwarzania informacji modyfikowany przez procesy uwagi zmienia się z poziomu automatycznego na kontrolowany. Teoretyczne ujęcie procesów automatycznych jako procesów nie angażujących uwagi, a także procesów kontrolowanych będących przejawem aktywności psychicznej, wymagających udziału uwagi świadomej oraz pamięci krótkotrwałej, ostro rozgraniczającej powyższe formy aktywności poznawczej, zdaniem Kahnemana i Treisman, nie opisuje naturalnych sytuacji przetwarzania informacji. Proponowana przez nich klasyfikacja wyodrębnia procesy o silnym stopniu zautomatyzowania, procesy, w których przetwarzanie ma charakter częściowo automatyczny oraz procesy o charakterze okazjonalnie automatycznym, które mogą przebiegać bez udziału uwagi, jednak z reguły wymagają jej
z odbieraną i interpretowaną wiadomością ulegają wyhamowaniu. <br>Wraz ze wzrostem zaangażowania odbiorcy, sposób przetwarzania informacji modyfikowany przez procesy uwagi zmienia się z poziomu automatycznego na kontrolowany. Teoretyczne ujęcie procesów automatycznych jako procesów nie angażujących uwagi, a także procesów kontrolowanych będących przejawem aktywności psychicznej, wymagających udziału uwagi świadomej oraz pamięci krótkotrwałej, ostro rozgraniczającej powyższe formy aktywności poznawczej, zdaniem Kahnemana i Treisman, nie opisuje naturalnych sytuacji przetwarzania informacji. Proponowana przez nich klasyfikacja wyodrębnia procesy o silnym stopniu zautomatyzowania, procesy, w których przetwarzanie ma charakter częściowo automatyczny oraz procesy o charakterze okazjonalnie automatycznym, które mogą przebiegać bez udziału uwagi, jednak z reguły wymagają jej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego