Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
wolny" oznaczały dla niego uwolnienie także od zapisanych przed ponad trzydziestu laty buntowniczych postulatów młodego francuskiego romantyzmu.

Rozdział 5 OSZAŁAMIAJĄCY SUKCES - TEATR ALEKSANDRA DUMAS

Aleksander Dumas był autorem kilkudziesięciu sztuk, granych w paryskich teatrach i wznawianych przez dziesiątki lat. Był jedynym romantykiem (jeśli nim był?), którego niemal wszystkie dramaty odnosiły oszałamiające sukcesy kasowe, wzbudzały entuzjazm widzów, a od krytyków zbierały oceny od najbardziej zjadliwych po pełne podziwu. Ówczesny krytyk L. Romand twierdził, że Henryk III i jego dwór otworzył epokę nowego dramatu, kreacje bohaterów Dumasa przyrównywał do postaci tworzonych przez Szekspira i Schillera (!), podkreślał szokującą recenzentów zmianę języka, dzięki której sztuczną
wolny" oznaczały dla niego uwolnienie także od zapisanych przed ponad trzydziestu laty buntowniczych postulatów młodego francuskiego romantyzmu.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 5 OSZAŁAMIAJĄCY SUKCES - TEATR ALEKSANDRA DUMAS&lt;/&gt;<br><br>Aleksander Dumas był autorem kilkudziesięciu sztuk, granych w paryskich teatrach i wznawianych przez dziesiątki lat. Był jedynym romantykiem (jeśli nim był?), którego niemal wszystkie dramaty odnosiły oszałamiające sukcesy kasowe, wzbudzały entuzjazm widzów, a od krytyków zbierały oceny od najbardziej zjadliwych po pełne podziwu. Ówczesny krytyk L. Romand twierdził, że Henryk III i jego dwór otworzył epokę nowego dramatu, kreacje bohaterów Dumasa przyrównywał do postaci tworzonych przez Szekspira i Schillera (!), podkreślał szokującą recenzentów zmianę języka, dzięki której sztuczną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego