Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
pobudzenia emocjonalnego o silnym natężeniu uzyskiwany jest efekt ograniczenia logicznej interpretacji. Zwiększa się także stopień uległości wobec docierających komunikatów (efekt huśtawki emocjonalnej). Przy zobrazowaniu zbyt silnego natężenia efekt może wywoływać awersję do przekazu.
Efekt źrenic wykorzystuje automatyczną reakcję na jeden z podstawowych sygnałów niewerbalnych. Większość kontaktów komunikacyjnych w naturalnych warunkach otwierana jest spojrzeniem w oczy rozmówcy, w sposób naturalny koncentruje uwagę i sugeruje dalszy ciąg komunikacji. Bardzo często stosowany w grafice reklamowej.
Niewerbalne gesty otwarcia kontaktu działają w sposób analogiczny do efektu źrenic. Najczęściej dotyczą ułożenia dłoni, kąta nachylenia sylwetki do odbiorcy, położenia głowy, ułożenia sylwetki całego ciała, ekspresji, napięcia lub
pobudzenia emocjonalnego o silnym natężeniu uzyskiwany jest efekt ograniczenia logicznej interpretacji. Zwiększa się także stopień uległości wobec docierających komunikatów (efekt huśtawki emocjonalnej). Przy zobrazowaniu zbyt silnego natężenia efekt może wywoływać awersję do przekazu. <br>Efekt źrenic wykorzystuje automatyczną reakcję na jeden z podstawowych sygnałów niewerbalnych. Większość kontaktów komunikacyjnych w naturalnych warunkach otwierana jest spojrzeniem w oczy rozmówcy, w sposób naturalny koncentruje uwagę i sugeruje dalszy ciąg komunikacji. Bardzo często stosowany w grafice reklamowej. <br>Niewerbalne gesty otwarcia kontaktu działają w sposób analogiczny do efektu źrenic. Najczęściej dotyczą ułożenia dłoni, kąta nachylenia sylwetki do odbiorcy, położenia głowy, ułożenia sylwetki całego ciała, ekspresji, napięcia lub
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego