Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
z inną prędkością, to następuje obrót kół koronowych, sprzęgniętych ze sobą za pośrednictwem kół satelitarnych. Koła koronowe i satelitarne tworzą pary stożkowych kół zębatych. Przeniesienie napędu przez takie koła zawsze jest związane z powstaniem sił działających wzdłuż ich osi. Siły te zostały wykorzystane w omawianym mechanizmie do wywarcia siły na pakiet płytek układu hamującego. Dzięki takiemu rozwiązaniu w mechanizmie zostaje rozwinięty dodatkowy moment tarcia, a to zgodnie z (13.34) oznacza wzrost wartości siły rozwijanej przez koła osi napędowej na styku z podłożem. Przyrost dodatkowego momentu tarcia jest wprost proporcjonalny do względnej prędkości kątowej kół koronowych.
13.4.Układy kierownicze koparek
z inną prędkością, to następuje obrót kół koronowych, sprzęgniętych ze sobą za pośrednictwem kół satelitarnych. Koła koronowe i satelitarne tworzą pary stożkowych kół zębatych. Przeniesienie napędu przez takie koła zawsze jest związane z powstaniem sił działających wzdłuż ich osi. Siły te zostały wykorzystane w omawianym mechanizmie do wywarcia siły na pakiet płytek układu hamującego. Dzięki takiemu rozwiązaniu w mechanizmie zostaje rozwinięty dodatkowy moment tarcia, a to zgodnie z (13.34) oznacza wzrost wartości siły rozwijanej przez koła osi napędowej na styku z podłożem. Przyrost dodatkowego momentu tarcia jest wprost proporcjonalny do względnej prędkości kątowej kół koronowych.<br>&lt;tit1&gt;13.4.Układy kierownicze koparek
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego