Typ tekstu: Książka
Autor: Miciński Bolesław
Tytuł: Podróże do piekieł
Rok wydania: 1994
Rok powstania: 1937
jest obszernym wstępem, w którym mowa
jest o malarstwie. Malarskie założenia zdeterminowały nie tylko
formę, ale
i objętość szkicu, który z konieczności musiał być zwięzły,
aby go można było, podobnie jak obraz, ogarnąć jednym
spojrzeniem. Stąd również wynikły uporczywe nawroty
kilku przewodnich motywów. Zadaniem tych repryz było
skrócenie całości w pamięci czytelnika: utrzymanie w aktualnej
świadomości motywów gasnących w czasie lektury.
Dlatego też powraca w zakończeniu zdanie, które znalazło
się na wstępie. Perseweracja tematów (okno, ruiny zamku,
zielona firanka) miała również na celu uwypuklenie tragicznej
monotonii żywota królewieckiego myśliciela. Te same
ambicje malarskie kazały do przesady niemal operować grą
świateł i
jest obszernym wstępem, w którym mowa<br>jest o malarstwie. Malarskie założenia zdeterminowały nie tylko<br>formę, ale<br>i objętość szkicu, który z konieczności musiał być zwięzły,<br>aby go można było, podobnie jak obraz, ogarnąć jednym<br>spojrzeniem. Stąd również wynikły uporczywe nawroty<br>kilku przewodnich motywów. Zadaniem tych repryz było<br>skrócenie całości w pamięci czytelnika: utrzymanie w aktualnej<br>świadomości motywów gasnących w czasie lektury.<br>Dlatego też powraca w zakończeniu zdanie, które znalazło<br>się na wstępie. Perseweracja tematów (okno, ruiny zamku,<br>zielona firanka) miała również na celu uwypuklenie tragicznej<br>monotonii żywota królewieckiego myśliciela. Te same<br>ambicje malarskie kazały do przesady niemal operować grą<br>świateł i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego