Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
oznacza to tożsamości
naszej jaźni i 'buddy' w rozumienia logiki klasycznej".
Nie wszyscy mistrzowie zen opowiadali się za paradoksalną interpretacją
relacji 'jaźni jednostkowej' i 'buddy'. Niektórzy w zetknięciu z paradoksem
starali się go rozwiązać, czyli nagiąć do wymogów zdroworozsądkowej logiki
formalnej, która nie uznaje sprzeczności za prawdę. Udowadniali oni, że
paradoks teorii tożsamości 'jaźni jednostkowej' i 'buddy' jest pozorny.
W związku z taką interpretacją w polemikach mistrzów zen pojawia się
pogląd, iż 'jaźń jednostkowa' jest tożsama z 'buddą' jedynie w swojej potencjalnej formie. Nie mamy tu do czynienia ze sprzecznością, gdyż w akcie 'oświecenia' 'jaźń jednostkowa' zostaje przekształcona w 'jaźń oświeconą
oznacza to tożsamości <br>naszej jaźni i 'buddy' w rozumienia logiki klasycznej".&lt;/&gt; <br>Nie wszyscy mistrzowie zen opowiadali się za paradoksalną interpretacją <br>relacji 'jaźni jednostkowej' i 'buddy'. Niektórzy w zetknięciu z paradoksem <br>starali się go rozwiązać, czyli nagiąć do wymogów zdroworozsądkowej logiki <br>formalnej, która nie uznaje sprzeczności za prawdę. Udowadniali oni, że <br>paradoks teorii tożsamości 'jaźni jednostkowej' i 'buddy' jest pozorny. <br>W związku z taką interpretacją w polemikach mistrzów zen pojawia się <br>pogląd, iż 'jaźń jednostkowa' jest tożsama z 'buddą' jedynie w swojej potencjalnej formie. Nie mamy tu do czynienia ze sprzecznością, gdyż w akcie 'oświecenia' 'jaźń jednostkowa' zostaje przekształcona w 'jaźń oświeconą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego