Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
i delikatności?" - spytał Puhua, dając w ten sposób
wyraz swojemu postrzeganiu rzeczywistości wolnej od dualizmu pojęciowego . Czwartą kategorię stosuje Linji tylko w rozmowach ze swoimi
najlepszymi uczniami. Chce bowiem sprawdzić, czy zatrzymali się oni na
koncepcji 'pustki jednostronnej' jako braku bytu, czy nie. Jeśli nie, ich reakcja jest wyrazem 'logiki paradoksu', a jednocześnie wyrazem pełni spontaniczności i absolutnej wolności. Wypowiedzi należące do tej kategorii bardzo często nie są katalizatorami, ponieważ ich celem jest weryfikacja 'oświecenia'.
Linji wprowadził także klasyfikację 'okrzyków' (chiń. he; jap. katsu),
podkreślając przez to, że nie należy ich traktować jako bezmyślnego
pokrzykiwania.
Pierwszy typ 'okrzyku' porównywany jest do
i delikatności?" - spytał Puhua, dając w ten sposób <br>wyraz swojemu postrzeganiu rzeczywistości wolnej od dualizmu pojęciowego . Czwartą kategorię stosuje Linji tylko w rozmowach ze swoimi <br>najlepszymi uczniami. Chce bowiem sprawdzić, czy zatrzymali się oni na <br>koncepcji 'pustki jednostronnej' jako braku bytu, czy nie. Jeśli nie, ich reakcja jest wyrazem 'logiki paradoksu', a jednocześnie wyrazem pełni spontaniczności i absolutnej wolności. Wypowiedzi należące do tej kategorii bardzo często nie są katalizatorami, ponieważ ich celem jest weryfikacja 'oświecenia'. <br>Linji wprowadził także klasyfikację 'okrzyków' (chiń. he; jap. katsu), <br>podkreślając przez to, że nie należy ich traktować jako bezmyślnego <br>pokrzykiwania. <br>Pierwszy typ 'okrzyku' porównywany jest do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego