Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
sposób powolny. Ale takich scen jest niewiele. Przeważnie tam, gdzie jest duże spięcie treściowe, potęguje się również akcyjność.
KOTT: Ale nie w Hamlecie, bo od II aktu do połowy V wszystko polega na wstrzymaniu tempa, na zatrzymaniu akcji.
DYGAT: Ty nie widziałeś Makbeta -w filmie Johny Makbet. Jest to unowocześniona parafraza Makbeta. Akcja rozgrywa się współcześnie w środowisku gangsterów w Londynie. Tam nie ma shakespeare'owskiego dialogu, a wychodzi się z filmu pod wrażeniem, że widziało się jednak Makbeta Shakespeare'a.
TOEPLITZ: Mnie się zdaje, że w dramaturgii shakespeare'owskiej - tam, gdzie zgęszczenie psychologiczne dochodzi do momentu szczytowego - zaczyna działać prawo filmowe i sceny
sposób powolny. Ale takich scen jest niewiele. Przeważnie tam, gdzie jest duże spięcie treściowe, potęguje się również akcyjność.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Ale nie w &lt;name type="tit"&gt;Hamlecie&lt;/&gt;, bo od II aktu do połowy V wszystko polega na wstrzymaniu tempa, na zatrzymaniu akcji.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Ty nie widziałeś &lt;name type="tit"&gt;Makbeta&lt;/&gt; -w filmie &lt;name type="tit"&gt;Johny Makbet&lt;/&gt;. Jest to unowocześniona parafraza &lt;name type="tit"&gt;Makbeta&lt;/&gt;. Akcja rozgrywa się współcześnie w środowisku gangsterów w Londynie. Tam nie ma shakespeare'owskiego dialogu, a wychodzi się z filmu pod wrażeniem, że widziało się jednak &lt;name type="tit"&gt;Makbeta&lt;/&gt; Shakespeare'a.&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;TOEPLITZ: Mnie się zdaje, że w dramaturgii shakespeare'owskiej - tam, gdzie zgęszczenie psychologiczne dochodzi do momentu szczytowego - zaczyna działać prawo filmowe i sceny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego