Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
znajdziemy w nim nawet centralnego zamka ani elektrycznie sterowanych szyb. Mimo to Micra CVT wydaje się sympatycznym autkiem miejskim, dość komfortowym i zwracającym uwagę. A wygoda korzystania z automatycznej skrzyni biegów w mieście jest niezaprzeczalna. Nie tylko dla kobiet.

ŁUKASZ KIFER



Bezstopniowa przekładnia CVT

CVT należy do ciernych bezstopniowych przekładni pasowych. Przejście z przełożenia maksymalnego (odpowiednik pierwszego biegu) do minimalnego (nadbiegu) odbywa się w sposób ciągły. Każde z kół klinowych jest złożone z dwóch stożków, których zbliżanie lub oddalanie powoduje zmianę przełożenia (jak w przekładni rowerowej z przerzutką). Przełożenie zależy od średnic, na jakich pasek klinowy opasuje koła przekładni. Ruch stożków
znajdziemy w nim nawet centralnego zamka ani elektrycznie sterowanych szyb. Mimo to Micra CVT wydaje się sympatycznym autkiem miejskim, dość komfortowym i zwracającym uwagę. A wygoda korzystania z automatycznej skrzyni biegów w mieście jest niezaprzeczalna. Nie tylko dla kobiet.<br><br>&lt;au&gt;ŁUKASZ KIFER&lt;/au&gt;&lt;/div&gt;<br><br><br><br>&lt;div&gt;&lt;tit&gt;Bezstopniowa przekładnia CVT&lt;/tit&gt;<br><br>CVT należy do ciernych bezstopniowych przekładni pasowych. Przejście z przełożenia maksymalnego (odpowiednik pierwszego biegu) do minimalnego (nadbiegu) odbywa się w sposób ciągły. Każde z kół klinowych jest złożone z dwóch stożków, których zbliżanie lub oddalanie powoduje zmianę przełożenia (jak w przekładni rowerowej z przerzutką). Przełożenie zależy od średnic, na jakich pasek klinowy opasuje koła przekładni. Ruch stożków
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego