Typ tekstu: Książka
Autor: Rożek Michał
Tytuł: Symbolika i magia Krakowa
Rok: 2000
zabójców Zbawiciela. Dziś pozostał zgoła nieczytelny symbol tego myślenia - przepiękne figurki, traktowane jako osobliwość Krakowa.
Obok emauśnych Żydów dużym wzięciem cieszyły się także gliniane dzwonki, o archaicznych kształtach, używane ongiś do praktyk magicznych, w tym odpędzeniu złego. Ponadto uwagę przykuwały drewniane siekierki, pomalowane w tajemnicze znaki, ptaszki drewniane, siedzące na patykach oraz drewniane zabawki, wyobrażające Pana Twardowskiego na kogucie. Jednak najważniejsze były figurki kiwających się Żydów. To one wyróżniały krakowski Emaus spośród innych odpustów w Polsce.



Warto przy tej okazji nadmienić, że w Niedzielę Przewodnią, czyli pierwszą po Wielkanocy odbywał się jeszcze jeden Emaus - bo tak go też nazywano - za Nową
zabójców Zbawiciela. Dziś pozostał zgoła nieczytelny symbol tego myślenia - przepiękne figurki, traktowane jako osobliwość Krakowa.<br>Obok emauśnych Żydów dużym wzięciem cieszyły się także gliniane dzwonki, o archaicznych kształtach, używane ongiś do praktyk magicznych, w tym odpędzeniu złego. Ponadto uwagę przykuwały drewniane siekierki, pomalowane w tajemnicze znaki, ptaszki drewniane, siedzące na patykach oraz drewniane zabawki, wyobrażające Pana Twardowskiego na kogucie. Jednak najważniejsze były figurki kiwających się Żydów. To one wyróżniały krakowski Emaus spośród innych odpustów w Polsce.<br><br>&lt;gap&gt;<br><br>Warto przy tej okazji nadmienić, że w Niedzielę Przewodnią, czyli pierwszą po Wielkanocy odbywał się jeszcze jeden Emaus - bo tak go też nazywano - za Nową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego