Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
siedemnaście lat temu, kiedy Teatr na Tangance kształtował swój profil artystyczny i jako patronów przyjął Stanisławskiego, Meyerholda, Wachtangowa i Brechta. Czerpiąc od każdego to, co w każdym z nich dzisiaj jest szczególnie żywe i teatralne. Od Stanisławskiego przejęto aktorstwo podbudowane psychologią i życiowym prawdopodobieństwem, które pozwala ukazywać na scenie ludzi pełnych człowieczeństwa i ujmującego ciepła. Z Meyerholda wzięto sposób zachłystywania się w teatrze współczesnością, - przy pomocy aluzji czy też metafory odnoszących się do tego, co dzieje się wokół teatru tu i teraz. Z Wachtangowa wziął się żywioł improwizacji i dialogu z publicznością, podbudowany, rzecz jasna, zawsze precyzyjnym warsztatem aktorskim. Brecht natomiast
siedemnaście lat temu, kiedy Teatr na Tangance kształtował swój profil artystyczny i jako patronów przyjął Stanisławskiego, Meyerholda, Wachtangowa i Brechta. Czerpiąc od każdego to, co w każdym z nich dzisiaj jest szczególnie żywe i teatralne. Od Stanisławskiego przejęto aktorstwo podbudowane psychologią i życiowym prawdopodobieństwem, które pozwala ukazywać na scenie ludzi pełnych człowieczeństwa i ujmującego ciepła. Z Meyerholda wzięto sposób zachłystywania się w teatrze współczesnością, - przy pomocy aluzji czy też metafory odnoszących się do tego, co dzieje się wokół teatru tu i teraz. Z Wachtangowa wziął się żywioł improwizacji i dialogu z publicznością, podbudowany, rzecz jasna, zawsze precyzyjnym warsztatem aktorskim. Brecht natomiast
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego