Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
nie pozwalają na bezpośrednie oszacowanie wielkości średniego spożycia, jednak seria porównywalnych badań powinna umożliwić śledzenie trendów konsumpcji. Porównywalność wyników rozstrzyga kilka decydujących elementów, wśród których ważne miejsce zajmuje sposób pytania o picie i metoda wyliczania spożycia.
W polskiej tradycji badań ankietowych nad spożyciem napojów alkoholowych dominują trzy metody pytania o picie i związane z tym algorytmy szacowania konsumpcji.
Pierwsza, nazywana metodą "ostatniej okazji", polega na pytaniu o ostatni przypadek picia każdego z wyróżnionych typów napojów alkoholowych. Notuje się liczbę dni, jaka upłynęła od ostatniego picia każdego z napojów do momentu badania i ilość wypitego wówczas trunku. Jako miarę częstości picia przyjmuje
nie pozwalają na bezpośrednie oszacowanie wielkości średniego spożycia, jednak seria porównywalnych badań powinna umożliwić śledzenie trendów konsumpcji. Porównywalność wyników rozstrzyga kilka decydujących elementów, wśród których ważne miejsce zajmuje sposób pytania o picie i metoda wyliczania spożycia.<br> W polskiej tradycji badań ankietowych nad spożyciem napojów alkoholowych dominują trzy metody pytania o picie i związane z tym algorytmy szacowania konsumpcji. <br> Pierwsza, nazywana metodą "ostatniej okazji", polega na pytaniu o ostatni przypadek picia każdego z wyróżnionych typów napojów alkoholowych. Notuje się liczbę dni, jaka upłynęła od ostatniego picia każdego z napojów do momentu badania i ilość wypitego wówczas trunku. Jako miarę częstości picia przyjmuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego