Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
umysłu, na coś zrozumiałego, posiadającego sens, modelowego, schematycznego, zracjonalizowanego, przystosowanego do kategorii odbioru. Zatem w konsekwencji dynamizacja to "wymuszenie" przez odbiorcę na dziele sztuki zrozumiałego schematu do konkretyzacji.
Konkretyzacja pozostaje pojęciem ściśle związanym z filozofią Ingardena. Odnosi się do niej jako efekt ontologicznych badań Ingardena nad dziełem sztuki. Jest działaniem pierwotnym w stosunku do interpretacji, ale nie determinuje tej ostatniej.
Dzieło sztuki w koncepcji Ingardena jest tworem schematycznym, który jest niedookreślony pod wieloma względami, ponieważ posiada potencjalne momenty i miejsca niedookreślone. Pełnię i konkretność uzyskuje się w procesie odbioru i konkretyzacji w przeżyciu estetycznym. Interesującym jest jeden z dwóch rodzajów bytów
umysłu, na coś zrozumiałego, posiadającego sens, modelowego, schematycznego, zracjonalizowanego, przystosowanego do kategorii odbioru. Zatem w konsekwencji dynamizacja to "wymuszenie" przez odbiorcę na dziele sztuki zrozumiałego schematu do konkretyzacji.<br>Konkretyzacja pozostaje pojęciem ściśle związanym z filozofią Ingardena. Odnosi się do niej jako efekt ontologicznych badań Ingardena nad dziełem sztuki. Jest działaniem pierwotnym w stosunku do interpretacji, ale nie determinuje tej ostatniej.<br>Dzieło sztuki w koncepcji Ingardena jest tworem schematycznym, który jest niedookreślony pod wieloma względami, ponieważ posiada potencjalne momenty i miejsca niedookreślone. Pełnię i konkretność uzyskuje się w procesie odbioru i konkretyzacji w przeżyciu estetycznym. Interesującym jest jeden z dwóch rodzajów bytów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego