Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
z gołą babą na obrazie - wiadomo, że artystyczna kariera tego motywu wynika w dużej mierze z fizjologicznych słabości (?) płci męskiej. Wizerunki zwierząt działają podobnie; ich widok niezmiennie porusza nas, fakt zaś, że zostały namalowane, wyrzeźbione, sfotografowane czy nawet wypchane, jest drugorzędny. Zamiast powiedzieć "fajny obraz" mówi się: "o, jaki fajny piesek!"

Inną jeszcze odpowiedź na pytanie, dlaczego zwierzę jest tak atrakcyjnym tematem dla artysty, dał ostatnio warszawski malarz Jarosław Modzelewski. Na jego obrazie Chłopiec z lewkiem są zupełnie sami, na nienaturalnie gładkim, czerwonym tle. Lew przypomina martwą maskotkę i być może faktycznie jest tylko maskotką, ale równocześnie chłopiec uwiądłby z samotności
z gołą babą na obrazie - wiadomo, że artystyczna kariera tego motywu wynika w dużej mierze z fizjologicznych słabości (?) płci męskiej. Wizerunki zwierząt działają podobnie; ich widok niezmiennie porusza nas, fakt zaś, że zostały namalowane, wyrzeźbione, sfotografowane czy nawet wypchane, jest drugorzędny. Zamiast powiedzieć "fajny obraz" mówi się: "o, jaki fajny piesek!"<br><br> Inną jeszcze odpowiedź na pytanie, dlaczego zwierzę jest tak atrakcyjnym tematem dla artysty, dał ostatnio warszawski malarz Jarosław Modzelewski. Na jego obrazie Chłopiec z lewkiem są zupełnie sami, na nienaturalnie gładkim, czerwonym tle. Lew przypomina martwą maskotkę i być może faktycznie jest tylko maskotką, ale równocześnie chłopiec uwiądłby z samotności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego