Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
w historii cyfrowych nagrań muzycznych w sieci. Do tej pory muzyka w Internecie rozprzestrzeniała się głównie za pośrednictwem specjalnych plików zawierających dane dla syntezatorów pracujących w systemie MIDI. Nie były to nagrania sensu stricte, a zapis nutowy, który interpretował syntezator. Dysponując programem komputerowym odtwarzającym MP3, internauta może ściągnąć z sieci plik, zawierający dokładną cyfrową kopię utworu w takiej formie, w jakiej zawarta jest ona na płycie CD.

Oczywisty, i dla niektórych bardzo ważny, jest problem praw autorskich. Kolportowane w sieci amatorsko robione MP3 są często po prostu kopiami utworów, zgranych ze zwykłych CD audio, a następnie poddanych kompresji. To ewidentne piractwo
w historii cyfrowych nagrań muzycznych w sieci. Do tej pory muzyka w Internecie rozprzestrzeniała się głównie za pośrednictwem specjalnych plików zawierających dane dla syntezatorów pracujących w systemie MIDI. Nie były to nagrania sensu stricte, a zapis nutowy, który interpretował syntezator. Dysponując programem komputerowym odtwarzającym MP3, &lt;orig&gt;internauta&lt;/&gt; może ściągnąć z sieci plik, zawierający dokładną cyfrową kopię utworu w takiej formie, w jakiej zawarta jest ona na płycie CD.<br><br> Oczywisty, i dla niektórych bardzo ważny, jest problem praw autorskich. Kolportowane w sieci amatorsko robione MP3 są często po prostu kopiami utworów, zgranych ze zwykłych CD audio, a następnie poddanych kompresji. To ewidentne piractwo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego