Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
inną prędkością, to następuje obrót kół koronowych, sprzęgniętych ze sobą za pośrednictwem kół satelitarnych. Koła koronowe i satelitarne tworzą pary stożkowych kół zębatych. Przeniesienie napędu przez takie koła zawsze jest związane z powstaniem sił działających wzdłuż ich osi. Siły te zostały wykorzystane w omawianym mechanizmie do wywarcia siły na pakiet płytek układu hamującego. Dzięki takiemu rozwiązaniu w mechanizmie zostaje rozwinięty dodatkowy moment tarcia, a to zgodnie z (13.34) oznacza wzrost wartości siły rozwijanej przez koła osi napędowej na styku z podłożem. Przyrost dodatkowego momentu tarcia jest wprost proporcjonalny do względnej prędkości kątowej kół koronowych.
13.4.Układy kierownicze koparek kołowych
inną prędkością, to następuje obrót kół koronowych, sprzęgniętych ze sobą za pośrednictwem kół satelitarnych. Koła koronowe i satelitarne tworzą pary stożkowych kół zębatych. Przeniesienie napędu przez takie koła zawsze jest związane z powstaniem sił działających wzdłuż ich osi. Siły te zostały wykorzystane w omawianym mechanizmie do wywarcia siły na pakiet płytek układu hamującego. Dzięki takiemu rozwiązaniu w mechanizmie zostaje rozwinięty dodatkowy moment tarcia, a to zgodnie z (13.34) oznacza wzrost wartości siły rozwijanej przez koła osi napędowej na styku z podłożem. Przyrost dodatkowego momentu tarcia jest wprost proporcjonalny do względnej prędkości kątowej kół koronowych.<br>&lt;tit1&gt;13.4.Układy kierownicze koparek kołowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego