Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 46
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
więcej - burzliwych lat najnowszej historii swojego kraju.
I tu, i tam, losy te przedstawione są przez niego samego, w ramach wyrazistej sytuacji narracyjnej.
Jak Piszczyk przez przedwojenny entuzjazm, przez okupację i stalinizm, tak Forrest Gump przechodzi przez epokę Elvisa Presleya, przez wojnę w Wietnamie, przez zieleniącą się Amerykę kontrkultury aż po dzisiejszy kraj komputerów i AIDS.
Ale ze skutkiem dokładnie odwrotnym: bohater filmu Zemeckisa jest przeciwieństwem Piszczyka najdoskonalszym z możliwych.
Nie, żeby był nonkonformistą.
Rzecz w tym, że on nie ulega wpływom.
O ile Piszczyk przystosowywał się za każdym razem do zmiennych kolei losu, Forrest Gump pozostaje nietknięty.
Nie tylko nie poddaje
więcej - burzliwych lat najnowszej historii swojego kraju.<br>I tu, i tam, losy te przedstawione są przez niego samego, w ramach wyrazistej sytuacji narracyjnej.<br>Jak Piszczyk przez przedwojenny entuzjazm, przez okupację i stalinizm, tak Forrest Gump przechodzi przez epokę Elvisa Presleya, przez wojnę w Wietnamie, przez zieleniącą się Amerykę kontrkultury aż po dzisiejszy kraj komputerów i AIDS.<br>Ale ze skutkiem dokładnie odwrotnym: bohater filmu Zemeckisa jest przeciwieństwem Piszczyka najdoskonalszym z możliwych.<br>Nie, żeby był nonkonformistą.<br>Rzecz w tym, że on nie ulega wpływom.<br>O ile Piszczyk przystosowywał się za każdym razem do zmiennych kolei losu, Forrest Gump pozostaje nietknięty.<br>Nie tylko nie poddaje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego