Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
zapowiadając niejako w ten sposób nadejście nowego, lepszego ustroju, kiedy to w stosunkach międzyludzkich zostanie położony kres uciskowi i nierówności stanów.

Prezentowano więc Frycza jako myśliciela w pełni samodzielnego, gdy tymczasem - śladem innych humanistów - Modrzewski daleki był od szukania oryginalności za wszelką cenę. Sięgał wszędzie tam, gdzie znajdował bliskie sobie poglądy, idąc w tym - zwłaszcza względem autorów antycznych - niekiedy zbyt daleko. Stąd też wywodził się tradycjonalizm myśli politycznej Modrzewskiego, który szeroką ręką czerpał z Arystotelesa, Polibiusza i Cycerona, ze św. Pawła czy współczesnego sobie Ludwika Vivesa ("De subventione pauperum"). Choć Fryczowa wizja stosunku do pracy jest bardziej optymistyczna, to jednak od
zapowiadając niejako w ten sposób nadejście nowego, lepszego ustroju, kiedy to w stosunkach międzyludzkich zostanie położony kres uciskowi i nierówności stanów.<br><br>Prezentowano więc Frycza jako myśliciela w pełni samodzielnego, gdy tymczasem - śladem innych humanistów - Modrzewski daleki był od szukania oryginalności za wszelką cenę. Sięgał wszędzie tam, gdzie znajdował bliskie sobie poglądy, idąc w tym - zwłaszcza względem autorów antycznych - niekiedy zbyt daleko. Stąd też wywodził się tradycjonalizm myśli politycznej Modrzewskiego, który szeroką ręką czerpał z Arystotelesa, Polibiusza i Cycerona, ze św. Pawła czy współczesnego sobie Ludwika Vivesa ("De subventione pauperum"). Choć Fryczowa wizja stosunku do pracy jest bardziej optymistyczna, to jednak od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego