Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
należy jednak, w naszym przypadku, utożsamiać
z dominacją linearnej faktury imitacyjnej. Chodzi głównie o zróżnicowanie faktury
(szeroko rozumiane, harmonika funkcyjna), wzbogacenie jej o technikę imitacji,
struktury motywiczne o rodowodzie polifonii wokalnej. Styl tych mszy jest zróżnicowany
i co więcej zindywidualizowany. Z jednej strony są to niektóre cykle Karczyńskiego,
z drugiej ­ pojedyncze msze Świerczka i Garbusińskiego, a przede wszystkim sześć
mszy z opus 49 Nowowiejskiego.

Msze Nowowiejskiego wykazują zróżnicowanie obsady, jednak w ramach ówczesnego
standardowego składu wykonawczego mszy użytkowej: chóru męskiego a cappella
­ nr 1, chóru męskiego z organami ­ nr 2, chóru mieszanego z organami ­ nr 3
i 4 oraz chóru mieszanego
należy jednak, w naszym przypadku, utożsamiać <br>z dominacją linearnej faktury imitacyjnej. Chodzi głównie o zróżnicowanie faktury <br>(szeroko rozumiane, harmonika funkcyjna), wzbogacenie jej o technikę imitacji, <br>struktury motywiczne o rodowodzie polifonii wokalnej. Styl tych mszy jest zróżnicowany <br>i co więcej zindywidualizowany. Z jednej strony są to niektóre cykle Karczyńskiego, <br>z drugiej ­ pojedyncze msze Świerczka i Garbusińskiego, a przede wszystkim sześć <br>mszy z opus 49 Nowowiejskiego.<br><br> Msze Nowowiejskiego wykazują zróżnicowanie obsady, jednak w ramach ówczesnego <br>standardowego składu wykonawczego mszy użytkowej: chóru męskiego a cappella <br>­ nr 1, chóru męskiego z organami ­ nr 2, chóru mieszanego z organami ­ nr 3 <br>i 4 oraz chóru mieszanego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego