Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
się".
RZ: Ciekawe, kiedy ten dopisek został zrobiony, podejrzewam, że gdzieś w 1951 roku.
MŁ: Do metafory siewu, ziarna, dojrzewania dorzucić można jeszcze jedno. Jest to symbolika młyna, przeraźliwego młyna historii, który może wszystko zmielić na chleb albo na jałową papkę. Tą papką można się niby żywić, ale jest to pokarm jałowy, ziarno, które nie pełni funkcji siewnej, a może być jedynie przedmiotem konsumpcji. Berent w rozprawie o idei w ruchu rewolucyjnym poszukuje jakiegoś idealnego miejsca dla idei - byłby nim taki cudowny spichlerz, w którym byłaby ona przechowywana i jednocześnie znajdowałaby się w ruchu, tzn. byłaby bez przerwy obiektem dyskusji. Nie
się".&lt;/&gt;<br>&lt;hi&gt;RZ&lt;/hi&gt;: &lt;who1&gt;Ciekawe, kiedy ten dopisek został zrobiony, podejrzewam, że gdzieś w 1951 roku.&lt;/&gt;<br>MŁ: &lt;who8&gt;Do metafory siewu, ziarna, dojrzewania dorzucić można jeszcze jedno. Jest &lt;page nr=34&gt; to symbolika młyna, przeraźliwego młyna historii, który może wszystko zmielić na chleb albo na jałową papkę. Tą papką można się niby żywić, ale jest to pokarm jałowy, ziarno, które nie pełni funkcji siewnej, a może być jedynie przedmiotem konsumpcji. Berent w rozprawie o idei w ruchu rewolucyjnym poszukuje jakiegoś idealnego miejsca dla idei - byłby nim taki cudowny spichlerz, w którym byłaby ona przechowywana i jednocześnie znajdowałaby się w ruchu, tzn. byłaby bez przerwy obiektem dyskusji. Nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego