Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
co jest
absolutnie wolne i niczym nieuwarunkowane. Absolutem nazywamy to, co
jest "niezależne od wszystkich innych rzeczy". Nie oznaczy to, że Absolut
musi być czymś i n n y m od człowieka, musi on być n i e z a l e ż n y. Nishida
uważał, że niezależność Absolutu polega na tym, że nie jest on uwarunkowany
istnieniem innych rzeczy, ponieważ "nie daje się go sprowadzić do pojęcia
będącego przeciwieństwem innego pojęcia".
To, co w jakimkolwiek sensie staje w opozycji do tego, co relatywne, nie
jest absolutne, ponieważ (jako antyteza) samo staje się relatywne. "Jednakże
Absolut nie jest po prostu
co jest <br>absolutnie wolne i niczym nieuwarunkowane. Absolutem nazywamy to, co <br>jest "niezależne od wszystkich innych rzeczy". Nie oznaczy to, że Absolut <br>musi być czymś i n n y m od człowieka, musi on być n i e z a l e ż n y. Nishida <br>uważał, że niezależność Absolutu polega na tym, że nie jest on uwarunkowany <br>istnieniem innych rzeczy, ponieważ "nie daje się go sprowadzić do pojęcia <br>będącego przeciwieństwem innego pojęcia". <br>To, co w jakimkolwiek sensie staje w opozycji do tego, co relatywne, nie <br>jest absolutne, ponieważ (jako antyteza) samo staje się relatywne. &lt;q&gt;"Jednakże <br>Absolut nie jest po prostu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego