wymagań klienta),<br>- współkształtowanie jakościowo-ilościowej struktury asortymentu produkcji i strategii przedsiębiorstwa,<br>- promocja produktów oraz przedsiębiorstwa,<br>- sprzedaż i dystrybucja oraz kompleksowa obsługa klientów.<br>Najważniejsze z pozostałych obszarów działalności nieprodukcyjnej przedsiębiorstwa produkcyjnego to:<br>- działalność obsługowa i administracyjna, związana z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa jako całości (np. ochrona mienia, sprzątanie, obsługa prawna, obsługa dokumentacyjna i poligraficzna, obsługa informatyczna),<br>- działalność finansowa, polegająca na zdobywaniu, gospodarowaniu i pomnażaniu kapitału poprzez wykonywane operacje finansowe,<br>- działalność personalna, dotycząca pracowników (np. badania rynku pracy, zatrudnienie, podnoszenie kwalifikacji, kształtowanie ergonomicznego środowiska pracy),<br>- działalność inwestycyjna, związana z budową, rozbudową i modernizacją majątku trwałego przedsiębiorstwa,<br>- obsługa techniczna oraz świadczenie usług dla klientów w procesach