Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
i Annecy (Francja) filmie "Możliwości dialogu", bezpośrednio nawiązującym do obrazów Giuseppe Arcimbolda, włoskiego XVI-wiecznego malarza na dworze Rudolfa II. Malował on portrety złożone z warzyw i przedmiotów. W filmie arcimboldowskie głowy, skomponowane z prawdziwych, a nie malowanych obiektów, pożerają się nawzajem. Jest to, wbrew tytułowi, raczej rozprawa o niemożności porozumienia się, co ówczesne władze uznały za osobistą obrazę.
Inne filmy reżysera, na przykład "Et cetera", "Historia naturae" czy "Dziennik Leonarda", wypełnione są starymi rycinami i akcesoriami, które mogłyby również pochodzić z laboratoriów praskich czarnoksiężników. W pełnometrażowej, aktorsko-animowanej uwspółcześnionej wersji "Fausta" bohater powtarza eksperyment rabiego ben Bezalela, który na rozkaz
i &lt;name type="place"&gt;Annecy&lt;/&gt; (Francja) filmie "&lt;name type="tit"&gt;Możliwości dialogu&lt;/&gt;", bezpośrednio nawiązującym do obrazów &lt;name type="person"&gt;Giuseppe Arcimbolda&lt;/&gt;, włoskiego XVI-wiecznego malarza na dworze Rudolfa II. Malował on portrety złożone z warzyw i przedmiotów. W filmie arcimboldowskie głowy, skomponowane z prawdziwych, a nie malowanych obiektów, pożerają się nawzajem. Jest to, wbrew tytułowi, raczej rozprawa o niemożności porozumienia się, co ówczesne władze uznały za osobistą obrazę.<br>Inne filmy reżysera, na przykład &lt;name type="tit"&gt;"Et cetera"&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;"Historia naturae"&lt;/&gt; czy &lt;name type="tit"&gt;"Dziennik Leonarda"&lt;/&gt;, wypełnione są starymi rycinami i akcesoriami, które mogłyby również pochodzić z laboratoriów praskich czarnoksiężników. W pełnometrażowej, aktorsko-animowanej uwspółcześnionej wersji &lt;name type="tit"&gt;"Fausta"&lt;/&gt; bohater powtarza eksperyment &lt;name type="person"&gt;rabiego ben Bezalela&lt;/&gt;, który na rozkaz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego