Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
tak zresztą jak nie odpowiadała Proustowi. Krytykiem, który w owym czasie - także w Polsce - silnie oddziaływał, był Georg Brandes, a w jego twórczości portret odgrywał rolę szczególną. Zdawał on sobie sprawę z trudności, na jakie ten gatunek naraża, gdy u progu książki, noszącej charakterystyczny podtytuł "portrety literackie XIX wieku", przeciwstawiał portret krytyczny portretowi malarskiemu:

Przekonany o nierealności zamierzenia, Brandes jednak zadanie podjął, a jego portrety literackie, tak zresztą jak inne pisma, szeroko oddziaływały, co skwitował między innymi Feldman. Portret miał także tradycje rodzime. Uprawiano go w okresie pozytywizmu, a w latach osiemdziesiątych pojawiło się niewątpliwe arcydzieło tego gatunku (i arcydzieło polskiej
tak zresztą jak nie odpowiadała Proustowi. Krytykiem, który w owym czasie - także w Polsce - silnie oddziaływał, był Georg Brandes, a w jego twórczości portret odgrywał rolę szczególną. Zdawał on sobie sprawę z trudności, na jakie ten gatunek naraża, gdy u progu książki, noszącej charakterystyczny podtytuł "portrety literackie XIX wieku", przeciwstawiał portret krytyczny portretowi malarskiemu: <br>&lt;gap&gt;<br>Przekonany o nierealności zamierzenia, Brandes jednak zadanie podjął, a jego portrety literackie, tak zresztą jak inne pisma, szeroko oddziaływały, co skwitował między innymi Feldman. Portret miał także tradycje rodzime. Uprawiano go w okresie pozytywizmu, a w latach osiemdziesiątych pojawiło się niewątpliwe arcydzieło tego gatunku (i arcydzieło polskiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego