Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 39
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
czytelników. Badaliśmy stereotypy płci w 27 różnych krajach, posługując się listą około 300 przymiotników, charakteryzujących różne ludzkie cechy. Okazało się, że stereotypy są uniwersalne - podobnie postrzegamy kobiety i mężczyzn na całym świecie. Cechami powszechnie przypisywanymi mężczyznom są: ambicja, agresywność, brak wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, przebojowość, racjonalne myślenie. Kobiety są postrzegane jako atrakcyjne, wrażliwe, uczuciowe, kierujące się emocjami, podporządkowane, przesądne. Ale pytani o ideał, o to, jacy oni sami chcieliby być, zarówno mężczyźni jak i kobiety wymieniają twarde przymiotniki opisujące męskość: chcą być silni, aktywni, mieć wpływ na innych. Tak deklaruje większość ludzi bez względu na wykształcenie i płeć, niezależnie od
czytelników. Badaliśmy stereotypy płci w 27 różnych krajach, posługując się listą około 300 przymiotników, charakteryzujących różne ludzkie cechy. Okazało się, że stereotypy są uniwersalne - podobnie postrzegamy kobiety i mężczyzn na całym świecie. Cechami powszechnie przypisywanymi mężczyznom są: ambicja, agresywność, brak wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, przebojowość, racjonalne myślenie. Kobiety są postrzegane jako atrakcyjne, wrażliwe, uczuciowe, kierujące się emocjami, podporządkowane, przesądne. Ale pytani o ideał, o to, jacy oni sami chcieliby być, zarówno mężczyźni jak i kobiety wymieniają twarde przymiotniki opisujące męskość: chcą być silni, aktywni, mieć wpływ na innych. Tak deklaruje większość ludzi bez względu na wykształcenie i płeć, niezależnie od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego