Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
dziwnego, że część ortodoksyjnych rabinów odrzuca syjonizm, nazywając go zbiorową asymilacją. Syjonizm dąży bowiem do likwidacji żydowskiej odrębności przez uczynienie Żydów podobnymi do innych narodów. Oznacza to jednak odrzucenie przymierza z Bogiem. Niektórzy ortodoksyjni Żydzi, na przykład z jerozolimskiej dzielnicy Mea Shearim, judaistycznej organizacji "Natorei Qarta" czy chasydzkiej wspólnoty Chabad, posuwają swój antysyjonizm aż do przeciwstawiania się istnieniu państwa Izrael. Twierdzą oni, że najpierw musi przyjść Mesjasz i dopiero on może zgromadzić naród żydowski w Ziemi Obiecanej. Ich zdaniem najwymowniejszym świadectwem bałwochwalstwa obecnego Izraela jest jego demokratyczny charakter, podczas gdy powinien mieć on ustrój nomokratyczny (jako ciekawostkę można podać fakt, że
dziwnego, że część ortodoksyjnych rabinów odrzuca syjonizm, nazywając go zbiorową asymilacją. Syjonizm dąży bowiem do likwidacji żydowskiej odrębności przez uczynienie Żydów podobnymi do innych narodów. Oznacza to jednak odrzucenie przymierza z Bogiem. Niektórzy ortodoksyjni Żydzi, na przykład z jerozolimskiej dzielnicy Mea Shearim, judaistycznej organizacji "Natorei Qarta" czy chasydzkiej wspólnoty Chabad, posuwają swój <orig>antysyjonizm</> aż do przeciwstawiania się istnieniu państwa Izrael. Twierdzą oni, że najpierw musi przyjść Mesjasz i dopiero on może zgromadzić naród żydowski w Ziemi Obiecanej. Ich zdaniem najwymowniejszym świadectwem bałwochwalstwa obecnego Izraela jest jego demokratyczny charakter, podczas gdy powinien mieć on ustrój <orig>nomokratyczny</> (jako ciekawostkę można podać fakt, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego