Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
pomiędzy bytem człowieczym a artystycznym zamieszkały w tym roku świnki podczas documenta w Kassel (patrz "Machina" nr 9/97). Rosemarie Trockel i Carsten Holler wznieśli świniom elegancką zagrodę, a ludziom - podglądaczom - betonowy, siermiężny bunkier. Z kolei włoski artysta Maurizio Cattelan uczłowieczył wiewiórkę, usadzając ją na krześle w miniaturowej kuchni i pozorując jej samobójczą śmierć. Przykładów życia i śmierci zwierząt w sztuce jest coraz więcej. Być może znaczy to również, iż coraz bardziej interesują artystów sprawy intymne i ostateczne, pokazywane w sposób dosłowny i szczery. Zwierzęta - prawdziwsze niż sztuka i tylko trochę mniej prawdziwe niż człowiek - świetnie się do tego nadają.

Wciąganie
pomiędzy bytem człowieczym a artystycznym zamieszkały w tym roku świnki podczas &lt;orig&gt;documenta&lt;/&gt; w Kassel (patrz "Machina" nr 9/97). Rosemarie Trockel i Carsten Holler wznieśli świniom elegancką zagrodę, a ludziom - podglądaczom - betonowy, siermiężny bunkier. Z kolei włoski artysta Maurizio Cattelan uczłowieczył wiewiórkę, usadzając ją na krześle w miniaturowej kuchni i pozorując jej samobójczą śmierć. Przykładów życia i śmierci zwierząt w sztuce jest coraz więcej. Być może znaczy to również, iż coraz bardziej interesują artystów sprawy intymne i ostateczne, pokazywane w sposób dosłowny i szczery. Zwierzęta - prawdziwsze niż sztuka i tylko trochę mniej prawdziwe niż człowiek - świetnie się do tego nadają.<br><br> Wciąganie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego