zatrudnienia,<br> inicjatywa, polega na zapewnieniu możliwości podejmowania inicjatyw przez pracowników,<br> zespołowość, oznacza wytwarzanie poczucia jedności w grupach pracowniczych.<br>Szkoła klasyczna odpowiadała na potrzebę usprawniania organizacji w czasach, w których obowiązywały tendencje proilościowe, mentalność produkcyjna oraz technocentryczny i biurokratyczny aspekt rozwiązywania problemów. Organizacja miała funkcjonować sprawnie, jak dobrze skonstruowana maszyna, a pracownicy mieli wypełniać ściśle określone role instrumentalne. Zaniedbanie podmiotowej i twórczej roli człowieka przekształciło się w barierę dalszego wzrostu sprawności organizacji, co stworzyło przesłanki dla powstania i rozwoju szkoły behawioralnej.<br>Szkołę behawioralną charakteryzuje psychosocjologiczne podejście do funkcjonowania organizacji, polegające na akcentowaniu roli i znaczenia człowieka, stosunków międzyludzkich oraz stymulacyjno-motywacyjnych mechanizmów