Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
jednocześnie udana próba ukazania za pomocą postaci markiza odwiecznej walki między naturą a kulturą (i religią) jako źródłami cierpień oraz chęć demaskacji obyczajowej hipokryzji. Kaufman stworzył wysmakowane widowisko z początków XIX wieku, używając nowoczesnych i śmiałych środków filmowych - stąd znakomity spektakl, który ogląda się niczym dreszczowiec. W tle równorzędne postaci: praczka, ksiądz i naczelny psychiatra, którzy muszą jakoś dostroić się do demonicznej osobowości markiza. Kino nieco w stylu Formana - realizacyjnie bliskie "Amadeuszowi", ideowo zaś - "Larry'emu Flyntowi". Mimo drastyczności tematu - chodzi bowiem o seks - reżyserowi udaje się uniknąć obleśności; posługuje się dosadną frywolnością. Dzięki temu granice dobrego smaku nie zostają przekroczone. Znakomite
jednocześnie udana próba ukazania za pomocą postaci markiza odwiecznej walki między naturą a kulturą (i religią) jako źródłami cierpień oraz chęć demaskacji obyczajowej hipokryzji. <name type="person">Kaufman</> stworzył wysmakowane widowisko z początków XIX wieku, używając nowoczesnych i śmiałych środków filmowych - stąd znakomity spektakl, który ogląda się niczym dreszczowiec. W tle równorzędne postaci: praczka, ksiądz i naczelny psychiatra, którzy muszą jakoś dostroić się do demonicznej osobowości markiza. Kino nieco w stylu <name type="person">Formana</> - realizacyjnie bliskie "<name type="tit">Amadeuszowi</>", ideowo zaś - "<name type="tit">Larry'emu Flyntowi</>". Mimo drastyczności tematu - chodzi bowiem o seks - reżyserowi udaje się uniknąć obleśności; posługuje się dosadną frywolnością. Dzięki temu granice dobrego smaku nie zostają przekroczone. Znakomite
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego