Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przekazu reklamowego wymaga też uwzględnienia procesu zmiany postawy odbiorcy zarówno wobec desygnatów wiadomości, jak i nadawcy w czasie kolejnych ekspozycji komunikatu. Fakt ten uwzględniają modele McGuire'a oraz Fishbeina-Ajzena. W modelach tych postawa definiowana jest jako wiązka atrybutów, odnoszących się do obiektu, powiązana z istniejącymi wobec nich oczekiwaniami.
McGuire wiąże prawidłowości zmiany postaw, będące wynikiem aktów perswazji, z czterema podstawowymi etapami. Stadia te określane są przez procesy decydujące o zauważeniu komunikatu, zdolności odbiorcy do zrozumienia jego treści, uleganiu przez odbiorcę prezentowanej argumentacji oraz trwałości osiągniętego w poprzednich etapach efektu.
W odróżnieniu od konsekwencji istotnych dla procesu tworzenia i zmiany postaw wynikających
przekazu reklamowego wymaga też uwzględnienia procesu zmiany postawy odbiorcy zarówno wobec desygnatów wiadomości, jak i nadawcy w czasie kolejnych ekspozycji komunikatu. Fakt ten uwzględniają modele McGuire'a oraz Fishbeina-Ajzena. W modelach tych postawa definiowana jest jako wiązka atrybutów, odnoszących się do obiektu, powiązana z istniejącymi wobec nich oczekiwaniami. <br>McGuire wiąże prawidłowości zmiany postaw, będące wynikiem aktów perswazji, z czterema podstawowymi etapami. Stadia te określane są przez procesy decydujące o zauważeniu komunikatu, zdolności odbiorcy do zrozumienia jego treści, uleganiu przez odbiorcę prezentowanej argumentacji oraz trwałości osiągniętego w poprzednich etapach efektu. <br>W odróżnieniu od konsekwencji istotnych dla procesu tworzenia i zmiany postaw wynikających
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego