Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
nie przyjmuje Prawdy, a z drugiej występuje jako katolik.

W dialogu rzeczą najważniejszą, od której trzeba zacząć, jest wyraźne określenie własnej tożsamości. Dialog nie znosi niedomówień, bezbarwności, zakłamania i fałszu. Jeżeli pozostajemy na płaszczyźnie chrześcijańsko-żydowskiej, to jako chrześcijanie musimy wyraźnie powiedzieć, kim jesteśmy, gdyż inaczej wyglądają uwarunkowania dialogu w prawosławiu, inaczej w protestantyzmie, a jeszcze inaczej w katolicyzmie. Z chrześcijańskiej perspektywy dialog jest więc nie tylko przedsięwzięciem otwartym na zewnątrz, ale ma istotny wymiar wewnętrzny. Zakłada ekumenizm i zbliżenie wewnątrzchrześcijańskie. Jeżeli tego zbliżenia nie ma, nie można występować jako monolit na zewnątrz wobec wyznawców innych religii. Ze strony żydowskiej jest
nie przyjmuje Prawdy, a z drugiej występuje jako katolik.<br><br> W dialogu rzeczą najważniejszą, od której trzeba zacząć, jest wyraźne określenie własnej tożsamości. Dialog nie znosi niedomówień, bezbarwności, zakłamania i fałszu. Jeżeli pozostajemy na płaszczyźnie chrześcijańsko-żydowskiej, to jako chrześcijanie musimy wyraźnie powiedzieć, kim jesteśmy, gdyż inaczej wyglądają uwarunkowania dialogu w prawosławiu, inaczej w protestantyzmie, a jeszcze inaczej w katolicyzmie. Z chrześcijańskiej perspektywy dialog jest więc nie tylko przedsięwzięciem otwartym na zewnątrz, ale ma istotny wymiar wewnętrzny. Zakłada ekumenizm i zbliżenie &lt;orig&gt;wewnątrzchrześcijańskie&lt;/&gt;. Jeżeli tego zbliżenia nie ma, nie można występować jako monolit na zewnątrz wobec wyznawców innych religii. Ze strony żydowskiej jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego