Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
Faza rozruchu charakteryzuje się zmiennością parametrów opisywanego procesu, przede wszystkim zmienia się prędkość kątowa nadwozia, która rośnie od zera do wartości nominalnej. Charakter zmian prędkości kątowej zależy od przebiegu momentu napędowego rozwijanego przez mechanizmu obrotu i od charakteru oporów ruchu. W najprostszych rozwiązaniach konstrukcyjnych, moment obrotowy jest stały i wówczas prędkość kątowa nadwozia zmienia się liniowo.
Po osiągnięciu nominalnej prędkości obrotowej, następuje faza ruchu ustalonego, w której następuje zrównoważenie momentu napędowego rozwijanego przez mechanizm obrotu z oporami ruchu. W prawidłowo prowadzonym procesie obrotu nadwozia jest to faza najkrótsza. W fazie hamowania następuje stopniowe zmniejszanie prędkości kątowej nadwozia od wartości nominalnej do zera
Faza rozruchu charakteryzuje się zmiennością parametrów opisywanego procesu, przede wszystkim zmienia się prędkość kątowa nadwozia, która rośnie od zera do wartości nominalnej. Charakter zmian prędkości kątowej zależy od przebiegu momentu napędowego rozwijanego przez mechanizmu obrotu i od charakteru oporów ruchu. W najprostszych rozwiązaniach konstrukcyjnych, moment obrotowy jest stały i wówczas prędkość kątowa nadwozia zmienia się liniowo.<br>Po osiągnięciu nominalnej prędkości obrotowej, następuje faza ruchu ustalonego, w której następuje zrównoważenie momentu napędowego rozwijanego przez mechanizm obrotu z oporami ruchu. W prawidłowo prowadzonym procesie obrotu nadwozia jest to faza najkrótsza. W fazie hamowania następuje stopniowe zmniejszanie prędkości kątowej nadwozia od wartości nominalnej do zera
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego